Obchody Hypernova se přejmenují na Alberty
Obchody Hypernova se přejmenují na Alberty
Řetězec Ahold přejmenuje příští rok své hypermarkety Hypernova na Alberty. Název změní celkem 56 Hypernov. Pod značkou Albert Ahold provozuje supermarkety.
29.8. 2007 10:45 - 12:43 AktualizovánoPRAHA - "V prvé řadě jsme potravinový maloobchodní řetězec, proto bude na českém trhu dále působit pouze značka Albert, kterou si zákazníci vybaví právě s pohodlným nákupem potravin," řekl ředitel Aholdu Johan Boeijenga.
Ahold nyní v ČR provozuje 295 obchodů Albert a Hypernova. Plocha se bude pohybovat od 200 metrů čtverečních u malých supermarketů až po 5000 metrů čtverečních u hypermarketového formátu.
Podle Boeijenga si lidé lépe vybavují značku Albert, obchody s tímto názvem jsou zaměřeny na potraviny. Hypernova prodává široký sortiment zboží, s přejmenováním o něj nepřijde.
Přejmenování prodejny? Nic neobvyklého
Odchody a příchody obchodních řetězců i přejmenovávání prodejen jsou v poslední době na domácím trhu poměrně častým jevem. V roce 2005 odešel z Česka Julius Meinl, který prodal bezmála 60 prodejen právě řetězci Ahold. V loňském roce společnost Tesco koupila 11 hypermarketů francouzské společnosti Carrefour a 27 supermarketů německého řetězce Edeka. V letošním roce obchodní řetězec Billa převzal všech 97 supermarketů konkurenční Delvity.
Po převzetí Delvity se vytvořila skupina pěti nejsilnějších obchodních řetězců - Schwarz (Lidl, Kaufland), Ahold (Hypernova, Albert), Makro, Tesco a REWE Group (Billa a Penny Market). Každý z nich má tržby vyšší než 30 miliard korun.
Češi dávají přednost hypermarketům a diskontům
Podle průzkumů mají Češi nejvíce v oblibě nakupování v hypermarketech nebo diskontních prodejnách a méně nakupují v supermarketech. Zatímco supermarkety v loňském průzkumu společností Incoma Research a GfK Praha jako hlavní nákupní místo potravin uvedlo 16 procent českých domácností, do diskontů chodí nakupovat již 22 procent lidí. Největší oblibě se v Česku stále těší hypermarkety, které preferuje 39 procent domácností.
V ČR se ale v posledních letech zvyšuje počet zákazníků, pro které cena nehraje rozhodující roli. Podle průzkumů Čechům vadí hlavně přeplněné obchody, pomalé nákupy, fronty u pokladen či špatná dostupnost prodejen.